УЧЕНИ РАЗРАБОТИХА МИКРОРОБОТИ ЗА ЛЕЧЕНИЕ НА БАКТЕРИАЛНА ПНЕВМОНИЯ

Учени от Калифорнийския университет в Сан Диего са разработили микроскопични роботи, които могат да се движат в белите дробове, да доставят лекарства и да се използват за лечение на бактериална пневмония. Това съобщава статия, публикувана в списание Nature Materials.

В хода на експериментите микророботите са унищожили бактериите, причиняващи пневмония в белите дробове на мишки и са довели до сто процента преживяемост. А всички животни в контролната група са починали в рамките на три дни от заразяването. Пневмонията е била причинена от бактерии Pseudomonas aeruginosa, които обикновено засягат вентилирани пациенти в интензивни отделения. Микророботите са вкарани в белите дробове на гризачите чрез катетър, поставен в трахеята.

Микророботите са направени от клетки от водорасли, чиято повърхност е покрита с наночастици, пълни с антибиотици. Водораслените клетки позволяват на микророботите да се движат и да доставят антибиотици директно на бактериите в белите дробове. Наночастиците, съдържащи антибиотици, са съставени от малки биоразградими полимерни сфери, покрити с клетъчните мембрани на неутрофилите (вид бели кръвни клетки). Тези мембрани абсорбират и неутрализират възпалителни молекули, произведени от бактерии и имунната система на тялото.

Напиши първи коментар

Коментари

Your email address will not be published.

*